Abarth Rally Cup i ERC gotowe do ponownego uruchomienia silników

Podziel się:
fot. FCA/Abarth Rally Cup

Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA oraz Jean-Baptiste Ley, ERC Koordynator, podsumowują Rally Cup Abarth, część ERC, Rajdowych Mistrzostw Europy, podczas gdy wszyscy czekają na kolejne rozgrywki mistrzostw.

W oczekiwaniu na ponowne uruchomienie silników, Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA oraz Jean-Baptiste Ley, ERC Koordynator, podsumowują sportowe sukcesy Abartha 124 rally oraz Abarth Rally Cup, które rozgrywane są w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy FIA.

„W swojej 70-letniej historii samochody Abarth ścigały się na każdym europejskim torze. Odnosiły zwycięstwa na każdym z nich. Dzisiaj, z prawie 100 zwycięstwami w swojej kategorii, 124 rally nadal jest samochodem nie do pokonania w klasie R-GT. Podczas Rajdowych Mistrzostw Europy 2019 Abarth 124 rally wygrał 57 z 88 odcinków specjalnych, w których brał udział. Nie możemy się doczekać powrotu na tor i ponownych zwycięstw” – powiedział Luca Napolitano.

124 rally był ambasadorem sportu w 16 krajach, na około 150 międzynarodowych zawodów oraz podczas 25 krajowych i międzynarodowych mistrzostw. Odniósł około 100 zwycięstw w klasie RG-T i ugruntował swoją pozycję w Pucharze FIA R-GT 2018 i 2019, stając się samochodem nie do pokonania.

W ciągu trzech lat startów Abarth 124 rally przejechał w sumie ponad 300000 km w zawodach, w których brał udział.

Podczas Rajdowych Mistrzostw Europy 2019 (ERC), w tym Abarth Rally Cup, samochody te pokonały ponad 4000 km (z czego 1200 km to próby czasowe), w sumie 88 odcinków specjalnych, a w 57 z nich w swojej klasie zwyciężył Abarth 124 rally.

„W ubiegłym roku Abarth Rally Cup odegrał ważną rolę w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć Abartha 124 rally podczas Mistrzostw FIA ERC, jak tylko sezon zostanie wznowiony” – podkreślił Jean-Baptiste Ley.

Abarth Rally Cup okazał się spektakularny i fascynujący, było to połączenie prędkości i przygody na zróżnicowanym terenie. Od płaskiego, superszybkiego asfaltu podczas Rajdu Barum w Czechach i Rajdu Węgier, poprzez kręte górskie drogi Rajdu Wysp Kanaryjskich i Rally di Roma Capitale, aż po wyboiste polne drogi Rajdu Lipawy na Łotwie i Rajdu Polski, w których zawodnicy ścigali się w różnych warunkach pogodowych, od ulewnego deszczu po piekące słońce w upalny dzień. W ostatecznym rozrachunku Włoch Andrea Nucita wyszedł na prowadzenie, wyprzedzając Polaka Dariusza Polońskiego i Hiszpana Alberto Monarriego.

W 2019 roku Abarth brał również udział w FIA R-GT 2019, mistrzostwach zdominowanych przez Abartha 124 rally, który zajął trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej, a Włoch Enrico Brazzoli wygrał w rajdzie Monte Carlo, Tour de Corse i w rajdzie San Remo. To były kolejne długie, wymagające mistrzostwa, składające się z 8 prestiżowych spotkań

fca polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.