Badanie LoveBrands Relations – jakich informacji w dobie koronawirusa szukają Polacy?

Podziel się:

fot.Pixabay

Przeglądając nagłówki mediów można sądzić, że uwaga Polaków skupiona jest całościowo na koronawirusie. Czy rzeczywiście? Wyniki badania przeprowadzonego przez LoveBrands Relations – agencję zintegrowanej komunikacji strategicznej – wykazały, że 77% Polaków oczekuje pojawiania się w mediach informacji niezwiązanych z COVID-19. Konsumenci mediów zamknięci we własnych domach chcą więcej rozrywki, tematów gospodarczych czy sportu. Badanie zleciła firma LoveBrands Relations.

Temat koronawirusa jest ważny, jednak badanie LoveBrands Relations ukazało także istotny trend: 77% respondentów przyznaje, że czuje się już znużona tematem koronawirusa i oczekuje innych informacji. Blisko 60% respondentów twierdzi, że potrzebuje rozrywki. Niepewność nadchodzących dni powoduje, że szukamy również informacji gospodarczych (53,6%). Szukamy sportu, porad i plotek o gwiazdach.

Pandemia wywołana koronawirusem spowodowała, że Polacy stali się większymi „konsumentami” mediów. Blisko 60% przyznaje, że w ostatnich tygodniach zwiększyło częstotliwość korzystania z mediów. Podstawowym źródłem informacji wśród Polaków jest internet. Wzrost korzystania z tego medium do zdobywania informacji zadeklarowało 86% Polaków. Na drugim miejscu znalazła się telewizja, z której korzysta 76% respondentów.

Jakich informacji o koronawirusie poszukujemy? 73% Polaków szuka informacji bieżących: o statystykach zachorowalności oraz zgonów, wiadomości ze świata i dotyczących czasu trwania pandemii. Dla 56% respondentów ważne są również informacje na temat sposobów zabezpieczania się przed zarażeniem koronawirusem. Tylko niecałe 4% respondentów przyznaje, że nie szuka żadnych informacji na tematy związane z COVID-19.

Wiadomości dotyczące statystyk i prognoz związanych z pandemią są szczególne ważne dla osób do 24 r.ż. Dla osób w średnim wieku istotne są informacje dotyczące tarczy antykryzysowej, a osoby powyżej 50 r.ż. bardziej niż inne grupy wiekowe szukają informacji na temat chorób wpływających na to, że jest się w grupie podwyższonego ryzyka.

Badanie przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia na reprezentatywnej grupie Polaków po 18.r.ż, N=1024.

(LoveBrands Relations)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *