Hello, New Art – rusza globalny konkurs Huawei na motywy na smartfony- pula nagród 330 tyś dolarów !

Podziel się:

fot.Pixabay 

Hello, New Art. DIGIX Huawei Global Smartphone Theme Design Competition to konkurs organizowany przez Huawei, w którym twórcy z całego świata mogą zgłaszać autorskie motywy na smartfony: ilustracje, grafiki, animacje i prace 3D. Łączna pula nagród przekracza 330 tys. dolarów.

Ruszył globalny konkurs na opracowanie najciekawszych motywów na smartfony Huawei pod nazwą Hello, New Art. DIGIX Huawei Global Smartphone Theme Design Competition. Motywem mogą być tapety, animacje i zestawy ikon systemowych, zmieniających wizualnie interfejs smartfona. Twórcy najlepszych prac konkursowych będą mogli wgrać je do Themes, aplikacji pre-instalowanej na ponad 230 milionach urządzeń Huawei na całym świecie. Aplikacja ta jest największą smartfonową galerią cyfrowych motywów i tapet na świecie, z pracami do pobrania od ponad 4 tysięcy twórców, ilustratorów, projektantów i artystów.

Na twórców najlepszych motywów czekają atrakcyjne nagrody gotówkowe o łącznej wartości 330 tys. dolarów a także tytuł oficjalnego twórcy Huawei (Huawei Official Certified Designer). Motywy wgrywane do aplikacji Themes mogą być zarówno ogólnodostępne, jak i płatne – w tym drugim przypadku przy każdym pobraniu do twórcy trafia 70% wartości sprzedaży, co pozwala autorom zwycięskich prac uzyskiwać z tytułu ich pobrań dochody.

Prace konkursowe będą oceniane w czterech obszarach: dopasowanie do idei konkursu, kreatywność, efekt artystyczny oraz dostosowanie do smartfona. Pierwszym etapem udziału w konkursie jest zarejestrowanie się twórcy na platformie, skąd można pobrać szczegółowe instrukcje i materiały pomocnicze. Przygotowane prace należy wgrać na platformę między 20 kwietnia a 12 maja, gdzie zostaną poddane wstępnej ocenie. Wyselekcjonowane prace będzie można wgrać do aplikacji Themes między 16 maja a 6 czerwca i tym samym udostępnić je do pobrania oraz oceny użytkowników przeszło 230 milionów urządzeń Huawei w ponad 170 krajach. Finał konkursu odbędzie się między 7 a 13 czerwca, kiedy to jurorzy wybiorą najlepsze prace. W tym czasie użytkownicy aplikacji będą mogli oddać głos na swoje ulubione motywy i tą drogą zostaną wyłonieni laureaci nagrody w kategorii Najpopularniejsza Praca.

Siedmioosobowe jury ogłosi zwycięzców konkursu 14 czerwca. Jurorami w konkursie Huawei Hello, New Art są: Xiaokang Liu – założyciel KL&K Creative Strategics, Jun Fei – profesor Centralnej Akademii Sztuk Pięknych (Central Academy of Fine Arts) w Pekinie, Alexandre Plicque Gurlitt – starszy projektant w Global Aesthetic Research Center w Paryżu, Bai Cha – jeden z najpopularniejszych chińskich rysowników, Jun Liang – dyrektor User Experience Design Huawei UCD, Alejandro Magallenes – członek Alliance Graphique Internationale oraz María José Pérez-Luque – szefowa katedry multimediów i projektowania graficznego w Szkole Projektowania ENSE w Madrycie.

Główna nagroda (Global Winner, Grand Prize) w konkursie Huawei Hello, New Art to 10 tys. dolarów amerykańskich oraz dodatkowo 10 tys. dolarów w ramach tzw. creative fund. Ten dodatkowy element to gwarantowana kwota dla zwycięskich motywów ustawionych jako płatne, niezależnie od przychodów dla twórcy z tytułu pobrań przez użytkowników.

Poza nagrodą główną przewidziano 24 nagrody w czterech kategoriach: ilustracje, animacje, grafika oraz 3D. W każdej kategorii zdobywcy pierwszej nagrody otrzymają po 5 tys. dolarów oraz 10 tys. dolarów w ramach creative fund. Dwa miejsca drugie zostaną uhonorowane nagrodą po 3 tys. dolarów oraz 5 tys. dolarów z creative fund, zaś dla trzech miejsc trzecich w każdej kategorii przewidziano nagrody po 2 tys. dolarów oraz 3 tys. dolarów w ramach creative fund.

Organizatorzy przewidzieli także piętnaście nagród specjalnych po 2 tys. dolarów każda: pięć dla Gwiazd Przyszłości (Stars of Tomorrow Award), pięć dla Najpopularniejszych Prac (Fan Favorite Award) oraz dla pięciu prac spoza Chin (Overseas Talent Award). Ponadto, dla stu finalistów przewidziano nagrody w wysokości tysiąca dolarów z creative fund.

Konkurs odbywa się w podziale na pięć regionów (Azja, Ameryka, Europa, Afryka oraz Australia). Twórcy mogą zgłaszać więcej niż jedną pracę przez swoje konto deweloperskie Huawei, jednak nie mogą zgłaszać tej samej pracy do konkursu w różnych regionach.

(pras.Huawei)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.