Ile kosztuje auto elektryczne? Bez 100 tys. zł nawet nie podchodź [CENY]

Podziel się:

fot,Pixabay

Od blisko 100 tys. zł do nawet 650 tys. zł trzeba wydać, aby stać się właścicielem elektrycznego samochodu. W zależności od ceny będziemy mogli liczyć na 200-417 km zasięgu. Na państwowe dofinansowanie można liczyć jednak tylko w przypadku dwóch modeli tańszych niż ustawowe 125 tys. zł.

Ceny samochodów elektrycznych

Lp.ModelCena podstawowej wersji [w zł]Zasięg [w km]Maksymalna prędkość [w km/h]
1.volkswagen e-up96 290260130
2.peugeot e-208124 900340150
3.opel corsa e130 390330150
4.renault zoe135 900390140
5.volkswagen e-golf141 890233150
6.nissan leaf157 700270149
7.nissan leaf e+195 600385157
8.nissan e-nv200 evalia167 500200123
9.hyundai ioniq electric164 500250165
10.hyundai kona electric165 900312167
11.bmw i3168 900285160
12.tesla 3214 000409225
13.mercedes eqc 400328 300417180
14.audi e-tron 55 quattro347 700400200
15.jaguar i-pace356 600415200
16.porsche taycan650 000412260

Wkrótce na polskim rynku dostępne będą kolejne samochody elektryczne – zarówno takie, które pozwolą ubiegać się o państwowe dofinansowanie, jak i znacznie droższe modele.

To seat mii wyceniany wstępnie na 90 500 zł, seat el-born (175 000 zł), skoda citigo e iv (91 600 zł), kia e-niro (w zależności od pojemności baterii od 150 do 180 tys zł), kia e-soul (161 000 zł), polestar 2 (267 700 zł), audi e-tron 50 quattro (ok. 300 000 zł).

Jeszcze niedawno dostępny był także najnowszy model volkswagena id. 3. Pierwsze 30 tys. sztuk zostało już jednak zamówionych. Model z baterią o pojemności 45 kWh kosztował 30 tys. euro (ok. 130 tys. zł). Wersję z większą baterią o pojemności 58 kWh wyceniono na 40 tys. euro (ok. 170 tys. zł).

Źródło: Bankier.pl na podstawie cenników producentów (stan na 10.10.2019)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *