Inauguracja wakacyjnych połączeń PLL LOT. Gdzie polecimy z Katowic?

Podziel się:

fot.Pixabay/matze2415

Polskie Linie Lotnicze LOT, w piątek 3 lipca 2020 roku, zainaugurowały regularne, wakacyjne połączenie z Katowice Airport do Chanii. Kierunek będzie obsługiwany w każdy poniedziałek i piątek, do 31 sierpnia br. Jest to jedna z grona dziesięciu nowych tras, które w ramach projektu #LotNaWakacje, narodowy przewoźnik oferuje z wylotem z Pyrzowic.

Lista pozostałych kierunków prezentuje się następująco:

  • Zakintos (Grecja): od 3 lipca do 28 sierpnia w każdy piątek
  • Rodos (Grecja): od 4 lipca do 29 sierpnia w każdą środę oraz sobotę
  • Majorka (Hiszpania): od 4 lipca do 29 sierpnia w każdą sobotę
  • Burgas (Bułgaria): od 5 lipca do 30 sierpnia w każdy wtorek, czwartek oraz niedzielę
  • Split (Chorwacja): od 5 lipca do 30 sierpnia w każdą niedzielę
  • Tirana (Albania): od 5 lipca do 30 sierpnia w każdą niedzielę
  • Heraklion (Grecja): od 6 lipca do 31 sierpnia w każdy poniedziałek oraz czwartek
  • Kos (Grecja): od 7 lipca do 25 sierpnia w każdy wtorek
  • Saloniki (Grecja): od 8 lipca do 26 sierpnia w każdą środę

PLL LOT planuje także reaktywować krajowe połączenie pomiędzy Pyrzowicami a Warszawą. Powinno to nastąpić 15 lipca 2020 roku. Kierunek został zawieszony w połowie marca, ze względu na zakaz lotów wprowadzony z powodu pandemii koronawirusa.

PLL LOT, uruchamiając 10 nowych regularnych połączeń wakacyjnych z pyrzowickiego lotniska, aktywnie bierze udział w odbudowie rynku przewozów lotniczych w Katowice Airport. Pandemia koronawirusa spowodowała, że lotnictwo komunikacyjne znalazło się w największym kryzysie w swojej ponad stuletniej historii funkcjonowania. Zakaz lotów pasażerskich, wprowadzony w Polsce w związku z pandemią, trwał ponad 90 dni. Obecnie rozpoczął się, z pewnością długi i skomplikowany, proces wychodzenia branży lotniczej z kryzysu. Lipiec i sierpień to w branży lotniczej zawsze najważniejsze miesiące w roku, linie lotnicze i lotniska obsługują wtedy najwięcej podróżnych. Dlatego ważny jest fakt, że wracamy do latania i ten sezon nie będzie całkiem stracony. W tym kontekście rozwój pyrzowickiej oferty PLL LOT, w trakcie tegorocznych wakacji, jest tym bardziej cenny.  – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.

Wakacyjne promocje LOT-u

 Połączenia oferowane przez LOT w lipcu i sierpniu dostępne są w bardzo atrakcyjnych cenach. Bilet w jedną stronę z bagażem podręcznym można kupić już od 99 PLN, w dwie strony od 199 PLN. Rejsy nastawione są na ruch turystyczny, dlatego w sprzedaży dostępna jest tylko klasa Economy.

Dbając o komfort planowania wakacji w dobie pandemii, LOT wprowadził także dodatkowe udogodnienia dla swoich pasażerów. Od 18 czerwca mogą oni skorzystać z nowych taryf FLEX PLUS, oferujących jeszcze bardziej elastyczne warunki zarządzania rezerwacjami. W razie konieczności zmiany planów, bilety zakupione w taryfach FLEX PLUS można nie tylko wymienić czy zwrócić, ale też przepisać na inną osobę na preferencyjnych warunkach. Dodatkowo pasażerowie mają także możliwość bezpłatnej rezygnacji z podróży w ciągu 24h od zakupu biletu.

W przypadku biletów kupionych na mniej niż dobę przed wylotem, możliwość rezygnacji bez opłat możliwa jest do 6 godzin przed rejsem. Nowe taryfy dostępne są w sprzedaży od 18 czerwca.

Komfort i bezpieczeństwo letnich podróży z LOT-em

 Nowa siatka wakacyjnych połączeń to także pewne zmiany w ramach obsługi pasażerów:

  • od 1 lipca zniesiony zostaje dystans przestrzenny w postaci szachownicy, a w sprzedaży dostępne będą wszystkie miejsca znajdujące się w samolocie;
  • na rejsach wakacyjnych obowiązują standardowe warunki przewozu bagażu podręcznego – na pokład można zabrać bagaż o wadze do 8 kg i wymiarach 55x40x23 cm a dodatkowo np.: wózek lub akcesoria dla dzieci, parasolkę, torbę na laptopa czy małą torebkę lub saszetkę na ramię;
  • w ramach serwisu bezpłatnego pasażerowie otrzymają przekąskę słodką lub słoną i butelkę wody;
  • wraca serwis sprzedaży pokładowej Shop&More i SkyBar (przekąski, napoje, alkohol), dostępne na żądanie i z zachowaniem zasady dokonywania płatności jedynie za pomocą kart.

W trosce o komfort podróżowania LOT jako pierwszy przewoźnik lotniczy w Europie zastąpił tradycyjne papierowe wydania gazet i magazynów, prasą elektroniczną. Od 1 czerwca każdy z pasażerów może bezpłatnie pobrać ulubione tytuły bezpośrednio na swoje urządzenia mobilne na 36 godzin przed wylotem i do 6 godzin po wylądowaniu. W ofercie dostępnych jest ponad 1000 tytułów.

Jednocześnie zgodnie z procedurą #BezpiecznyLOT pasażerowie nadal mają obowiązek zakrywania nosa i ust za pomocą maseczki  przez cały czas trwania lotu i zachowania wyznaczonych odstępów w czasie odprawy. W samolotach dostępne są środki dezynfekujące do użytku podróżnych. Podczas lotu personel, wyposażony w odpowiednie środki ochronne, przeprowadzi serwis pokładowy z zachowaniem zasady ograniczonego kontaktu pomiędzy obsługą a pasażerami.

Świat w czasach pandemii zmienia się bardzo dynamicznie, a LOT dostosowuje się do oczekiwań pasażerów. Jednocześnie na bieżąco monitorujemy rekomendacje instytucji sanitarnych i stowarzyszeń branżowych, aby zapewnić bezpieczeństwo i komfort podróżowania na pokładach naszych samolotów. Od 1 lipca pasażerowie mogą liczyć na dodatkowe udogodnienia, jak np.: rozszerzony serwis pokładowy czy sprzedaż w ramach oferty SkyBaru. Nadal jednak priorytetem jest bezpieczeństwo i dlatego wszystkie nasze usługi oferowane będą z zachowaniem zasady ograniczonego kontaktu między załogą a pasażerami – mówi prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT Rafał Milczarski.

Bieżące informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa i serwisu dostępnego na pokładach samolotów LOT-u, umieszczone są na stronie LOT.com w zakładce Zalecenia dla podróżnych. Szczegółowy opis procedur epidemicznych, wprowadzonych w ramach wznowionych lotów pasażerskich, znajduje się w zakładce #BezpiecznyLOT.

Bezpieczne wakacje z wylotem z Katowice Airport

 W Katowice Airport obsługa pasażerów odbywa się zgodnie z nowym reżimem sanitarnym. Celem jego wprowadzenia jest zapobieganie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Zgodnie z nowymi regulacjami ograniczona została liczba osób, które mogą przebywać w terminalach pasażerskich, wyłącznie do klientów linii lotniczych, pracowników lotniska oraz członków załóg statków powietrznych. Oznacza to m.in., że odprowadzający lub oczekujący na przylot podróżnych nie będą wpuszczani przez obsługę portu do wnętrza terminali. Wyjątek stanowią osoby, które towarzyszą pasażerom wymagającym specjalnej opieki. Istotną zmianą wynikającą z nowego reżimu sanitarnego jest kontrola temperatury ciała każdego pasażera wylatującego.

Ponadto wszystkie osoby przebywające wewnątrz terminali pasażerskich muszą obowiązkowo nosić maseczki. Do dyspozycji pasażerów nieposiadających maseczek udostępnione zostały  automaty, w których – oprócz wspomnianych maseczek – zakupić można jednorazowe rękawiczki ochronne oraz płyn do dezynfekcji.

W trakcie przebywania na lotnisku obowiązuje zasada zachowywania dystansu fizycznego minimum 1,5 metra.  Przypominają o tym stosowne ikonografiki, rozmieszczone przed stanowiskami odprawy biletowo-bagażowej, kontrolą bezpieczeństwa, bramkami do boardingu oraz przy karuzelach do odbioru bagażu rejestrowanego. Emitowane są także komunikaty głosowe z prośbą o zachowanie odpowiedniego dystansu.

W terminalach pasażerskich udostępnione zostały stanowiska z płynem do dezynfekcji. Jednocześnie warto podkreślić, że – celem zmniejszenia ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa – wnętrza terminali pyrzowickiego lotniska są regularnie dezynfekowane. Stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, bramki do boardingu oraz informacja lotniskowa zostały wyposażone w przeźroczysteścianki, oddzielające pracowników lotniska od podróżnych.

W ramach nowego reżimu sanitarnego, firmy odpowiadające za obsługę naziemną statków powietrznych stosują procedurę boardingu strefowego pasażerów. W przypadku, gdy w ramach tej procedury wykorzystywane są autobusy, wówczas pod uwagę brana jest zwiększona ich liczba w celu dostosowania się do zasady dystansu pomiędzy pasażerami.

Dodatkowo na pokładzie statku powietrznego podróżny ma obowiązek wypełnienia Karty Lokalizacyjnej Pasażera, którą należy oddać po zakończeniu lotu. Po przylocie i odebraniu bagażu, pasażerowie proszeni są o jak najszybsze opuszczenie lotniska. Przygotowanie pyrzowickiego lotniska do nowego reżimu sanitarnego potwierdził audyt Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który został przeprowadzony pod koniec maja 2020 roku.

(katowice airport)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *