Kolejne oszustwa. Policja ostrzega -upewnij się komu podajesz kod BLIK !

Podziel się:

fot.Policja 

Oszustwo na ,,blik,, stało  się w ostatnim okresie popularną formą wyłudzenia pieniędzy na którą czychają tzw Cyberoszuści. Policjanci informują o kolejnych oszustach , którzy  wyłudzili od trójki sądeczan 4 tysiące złotych.

Cyberoszuści na jednym z portali społecznościowych włamali się do kont mieszkańców Sądeczcyzny. Podszywając się pod ich właścicieli, rozsyłali znajomym wiadomości z prośbą o wygenerowanie kodów BLIK i opłacenie transakcji. W ten sposób w piątek oszuści wyłudzili od trójki sądeczan 4 tysiące złotych -poinformował rzecznik prasowy małopolskiej policji Sebastian Gleń.

Ta metoda polega na włamaniu się i przejęciu konta na portalu społecznościom oraz proszeniu za pomocą komunikatora znajomych właściciela konta o udostępnienie kodu BLIK. Zazwyczaj chodzi o kwoty rzędu kilkuset złotych, a przestępcy podszywający się pod właściciela konta tłumaczą się np. tym, że właśnie robią zakupy i zapomnieli portfela. Oszuści dysponując kodem BLIK mogą bez problemu wypłacić gotówkę z bankomatu albo zapłacić za zakupy przez Internet. Co prawda, właściciel konta musi potwierdzić transakcję, ale robi to wierząc, że pomaga swojemu znajomemu, który znalazł się w potrzebie.

Właśnie w taki sposób w piątek, 15 maja br. troje mieszkańców Sądecczyzny straciło łącznie 4 tysiące złotych. Dwie kobiety, które w godzinach wieczornych otrzymały wiadomość od oszusta podszywającego się pod ich znajomą straciły po tysiąc złotych, z kolei mężczyzna, który został dwukrotnie poproszony o kod BLIK przez fałszywą znajomą stracił łącznie 2 tysiące złotych, a jego pieniądze zostały wypłacone w bankomatach znajdujących się na terenie Szczecina.

Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:

  • – stosować dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia smsem),
  • – potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu – a nie oszustowi – przekazujemy pieniądze,
  • – sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
  • – chronić swój telefon a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

(kwpk)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *