Ostatnie dni na rozliczenie PIT za 2018 r.

Podziel się:

fot.MF

30 kwietnia 2019 r. to ostatni dzień na złożenie do urzędu skarbowego rocznego rozliczenia PIT za 2018 r. Można to zrobić korzystając z usługi Twój e-PIT lub w inny sposób np. przez e-Deklaracje lub papierowo.

Od 2019 r. podatnicy, którzy rozliczają się na formularzach PIT- 37 i PIT-38 nie muszą się stresować, że nie zdążą z rozliczeniem PIT. Administracja skarbowa automatycznie przygotowała dla nich deklarację PIT w ramach nowej usługi Twój e-PIT.

Podatnik, na stronie www.podatki.gov.pl, może sprawdzić lub zmienić swoje rozliczenie. Jeśli nie skorzysta z usługi i nie wyśle zeznania w usłudze Twój e-PIT, ani nie rozliczy się w żaden inny sposób, wówczas po 30. kwietnia przygotowane dla niego zeznanie zostanie automatycznie uznane za złożone. Znajdzie je w sekcji “Złożone dokumenty”. W takiej sytuacji podatnik nadal będzie mieć jednak dostęp do usługi, gdzie po zalogowaniu będzie mógł np. zobaczyć swojego PIT-a, a w razie potrzeby złożyć korektę.

Warto jednak sprawdzić przygotowanego PIT-a wcześniej, np. by dowiedzieć się o kwocie nadpłaty lub podatku do zapłaty. Można również zweryfikować lub uzupełnić zeznanie, np. gdy chcemy skorzystać z dodatkowych odliczeń i ulg podatkowych, zmienić adresata 1 proc. podatku lub przekazać go po raz pierwszy.

Jeśli z automatycznie zaakceptowanego zeznania podatkowego będzie wynikać niedopłata podatku – to podatnik do 31 maja otrzyma o tym informację z urzędu skarbowego. Będzie mieć 7 dni od dnia jej doręczenia, aby wpłacić kwotę niedopłaty na konto urzędu skarbowego. Jeśli zaś z zeznania będzie wynikać nadpłata podatku, to skrócony dla elektronicznych zeznań termin do zwrotu, wynoszący maksymalnie 45 dni, będzie liczony od 1 maja br.

Na wstępnie przygotowane rozliczenie w ramach usługi Twój e-PIT podatnicy rozliczający się na innych formularzach (np. PIT-36, PIT-36L czy PIT-28) mogą liczyć już do przyszłego roku. W tym roku mogą wybrać popularne e-Deklaracje lub rozliczyć się papierowo.

Wsparcie telefoniczne, e-mailowe i na czacie

Jeśli podatnik szuka innej formy kontaktu, może też porozmawiać z konsultantem przez telefon lub czat czy zadać pytanie e-mailem:

  • infolinia – konsultanci KIS są dostępni od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-18.00 pod numerami:
    • tel. 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
    • tel. 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
    • tel. +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)
  • e-mail:
  • czat z konsultantem KIS – dostępny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00. Rozmowa odbywa się z wykorzystaniem specjalnego formularza online: https://webchat.mf.gov.pl/chat.html

(MF.)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *