Red Card 2020.FC Barcelona uznana za najlepszy klub piłkarski online w Chinach

Podziel się:

fot.Pixabay

Prestiżowa firma konsultingowa ds. Marketingu i sportu Mailman przyznaje nagrodę FC Barcelonie , klubowi z ponad 9,37 milionami obserwujących w chińskich mediach społecznościowych.

Jedną z charakterystycznych cech FC Barcelona jest jej zaangażowanie w innowacje oraz poszukiwanie nowych kanałów i formatów cyfrowych w celu nawiązania kontaktu z nową publicznością i przybliżenia klubu fanom na całym świecie. Uznano to również w Chinach podczas nagród Red Card 2020 organizowanych przez Mailman, specjalistę od marketingu sportowego w Chinach, który ogłosił, że Barça jest najsilniejszym klubem na rynku online w tym kraju.   

Członek zarządu Dídac Lee, szef cyfrowego obszaru klubu, odebrał nagrodę w imieniu FC Barcelona. Dołączył do dzisiejszej ceremonii wręczenia nagród w Szanghaju Toni Claveria, szef regionu APAC. 

Wzrost obecności cyfrowej o 57% w ciągu jednego roku

FC Barcelona jest uhonorowana znaczącym wzrostem swojej obecności online w różnych sieciach społecznościowych w Chinach, gdzie pod koniec 2019 roku miała 9,37 miliona obserwujących. To o 3,42 miliona więcej niż zaledwie rok wcześniej, co oznacza ogromny wzrost o 57%. W 2019 r. Zaobserwowano powszechną ekspansję na Weibo, WeChat i Toutiao, chociaż najbardziej wyraźny wzrost nastąpił na Douyin, gdzie 2,4 miliona fanów śledzi teraz wydarzenia w klubie. Ze średnio 200 000 polubień na opublikowany film, Barça odnotowuje największy wzrost spośród wszystkich klubów sportowych w tej sieci społecznościowej.

Barça to także klub z największą liczbą interakcji online w Chinach, odzyskując pierwsze miejsce w tej kategorii. Wynika to z wyraźnego zaangażowania na rzecz cyfryzacji na tym rynku i samej branży cyfrowej. Podąża również za trendem wyników osiągniętych przez klub na całym świecie na innych platformach, na których jest obecny.

Jednym z celów klubu jest nie tylko zwiększenie liczby obserwujących, ale także zwiększenie zaangażowania fanów poprzez tworzenie różnych treści, które są specjalnie zaprojektowane dla chińskiej publiczności i dostosowane do jej cyfrowej rzeczywistości. Aby to zrobić, w ubiegłym roku klub współpracował z dwiema agencjami komunikacji i marketingu z Szanghaju, które specjalizują się w rynku chińskim. Niektóre z najważniejszych projektów minionego roku obejmowały produkcję specjalnego chińskiego nowego roku stworzonego z udziałem fanów z kraju, uruchomienie oficjalnej strony w języku chińskim oraz vlogi w języku chińskim w kluczowych momentach sezonu. Barça współpracuje również z chińskimi wpływowcami i celebrytami, tworząc treści, które będą łączyły się z fanami.

Nagrody Red Card mają na celu wyróżnienie najwybitniejszych projektów cyfrowych i angażujących fanów na rynku chińskim. Jury dziewięciu specjalistów z wiodących firm w chińskim świecie sportu decyduje o zwycięzcach najważniejszych nagród w branży sportowej w tym kraju. 

(pras.FCB)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.