Składasz reklamację do linii lotniczej? Linie lotnicze dopuszczają się nadużyć.Sprawdź przed majówką !

Podziel się:

fot. Pixabay

Składasz reklamację do linii lotniczej? Pamiętaj, że przewoźnicy często dopuszczają się nadużyć podczas procedury dochodzenia roszczeń. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało ich zestawienie – koniecznie sprawdź przed majówką!

Lista nadużyć przewoźników lotniczych została opracowana na podstawie skarg wpływających do ECK Polska.

Przewoźnik do rozpatrzenia reklamacji żąda wydania oryginałów dokumentów (PIR, paragonów, faktury).

Przewoźnik ogranicza możliwości składania reklamacji np. przyjmuje je wyłącznie pocztą tradycyjną.

Przewoźnik do uznania reklamacji wymaga stwierdzenia uszkodzenia bagażu przez niezależnego eksperta – osobę trzecią. Linia lotnicza bierze odpowiedzialność za szkodę dopiero, gdy osoba ta zaświadczy o nieprzydatność walizki do dalszego użytkowania.

Reklamacje dotyczące bagażu są przyjmowane wyłącznie bezpośrednio po przylocie do portu lotniczego.

Przewoźnik, który zgubił lub zniszczył bagaż ogranicza się do zakupu nowej walizki/jej wymiany (za pośrednictwem zewnętrznej firmy), a nie zgadza się na wypłatę odszkodowania.

Przewoźnik często nie wypłaca odszkodowania za opóźniony lub zniszczony bagaż
w sytuacji, gdy konsument ląduje w miejscu swojego zamieszkania albo wypłaca 50% poniesionych kosztów, ewentualnie 100% za kosmetyki i bieliznę a 50% za pozostałe ubrania.

Linie lotnicze wyłączają swoją odpowiedzialność za błędy w procesie rezerwacji, wynikające z awarii strony internetowej lub systemu rezerwacyjnego.

Przewoźnik realizuje obowiązek „opieki” podczas odwołanego, opóźnionego lotu poprzez wydanie vouchera na symboliczną kwotę i odmawia zwrotu kosztów poniesionych ponad przyznany limit.

Z powodu niewystarczającej ilości miejsca na pokładzie załoga wymaga, aby przed wejściem na pokład oddać bagaż podręczny pracownikom. Przewoźnik nie bierze wówczas odpowiedzialności za umieszczone w nim cenne przedmioty.

W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty, powołując się na swoje wewnętrzne regulacje (np. maksymalnie 3-gwiazdkowy hotel, w określonej odległości od lotniska).

(eck)

Jedna myśl na temat “Składasz reklamację do linii lotniczej? Linie lotnicze dopuszczają się nadużyć.Sprawdź przed majówką !

  • 30 kwietnia 2019 o 22:45
    Permalink

    Ano taka prawda, nie ma co im wierzyć jak piszą, że odszkodowanie nie przysługuje. Niestety ale przeciętny zjadacz chleba się z nimi nie dogada. Na szczęście są firmy, które w tym pomagają, ja korzystałem z givt.com i jestem bardzo zadowolony, dobry kontakt, wiadomo co i jak, no i kasa po paru tyg na koncie.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *