UOKiK apeluje do firm telekomunikacyjnych o rzeczywistych informacjach dla klientów o cenach usług

Podziel się:

fot.Pixabay

Myślisz, że znalazłeś atrakcyjną cenę na telefon lub internet, a okazuje się, że musisz zgodzić się na marketing lub elektroniczną fakturę?Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych to wprowadzanie konsumentów w błąd. UOKiK apeluje do firm telekomunikacyjnych o to, aby rzetelnie informowały o rzeczywistej cenie usług.

Prezes UOKiK zaapelował do 10 firm telekomunikacyjnych aby przedstawiały rzetelne informacje o rzeczywistych cenach usług.

Jak informuje urząd Reklamy telewizyjne, internetowe i radiowe, a także strony www firm, najczęściej eksponują bardzo atrakcyjne ceny usług. Jednak po przeczytaniu szczegółów, zapisów drobnym drukiem, okazuje się, że są to ceny zaniżone. Konsument może je uzyskać dopiero po rabacie, gdy zgodzi się na marketing lub wybierze e-fakturę.

Jak informuje UOKiK chodzi o firmy takie jak : Cyfrowy Polsat, ITI Neovision, Multimedia Polska, Netia, Orange, P4, Polkomtel, T-Mobile, UPC,Vectra

– Konsument powinien już w przekazie marketingowym otrzymywać jasną i czytelną informację o cenie. Musi być świadomy warunków usługi, bez konieczności szukania informacji, dlatego przedsiębiorcy telekomunikacyjni powinni prezentować ceny podstawowe. Jeśli będą podawali również cenę po rabacie, powinni jasno o tym poinformować – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd wysłał listy do przedsiębiorców i dał im czas do 31 grudnia 2019 roku na dostosowanie się do zaleceń

(uokik)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *