McDONALD’S zmienia ofertę dla najmłodszych. Happy Meal ma być zdrowszy
fot. McDonald’s
31 grudnia 2018 r., polska sieć McDonald’s wprowadziła zmiany w zestawach dziecięcych Happy Meal. Jest to dostosowanie do przyjętych przez markę zobowiązań dotyczących odpowiedzialnej oferty dla dzieci.
McDonald’s to światowa marka, którą rozpoznaje praktycznie każdy . Światowa sieć restauracji typu fast food każdego dnia korzystają z niej miliony osób na całym świecie. Co sekundę sprzedawanych ma być nawet 75 hamburgerów spod szyldu “Złotych łuków”. Pierwszy Mc Donald’s powstał w 1992 roku w Warszawie. W naszym kraju znajduje się ponad 400 restauracji zatrudniających około 20 tysięcy pracowników.
W ramach nowej oferty Happy Meal w miejsce jabłka zostały wprowadzone cząstki jabłka
i ciemnych winogron bezpestkowych, paluszki surowej marchewki zastąpiły dotychczas oferowaną porcję pomidorków koktajlowych, miejsce musu Kubuś Jabłko Banan zajął Mus Truskawkowy, pojemność soku pomarańczowego i jabłkowego została zmniejszona z 250 ml do 200 ml. Z oferty znika owocogurt, McTost z bekonem oraz herbaty ze sztucznymi aromatami.
Powyższe zmiany to efekt ogłoszonej rok temu globalnej strategii Scale For Good i wcześniejszych zobowiązań marki jako sygnatariusza karty EU Pledge. Ich celem jest podniesienie wartości odżywczych zestawów Happy Meal oraz zmniejszenie kaloryczności, zawartości cukru i soli, wykluczenie sztucznych dodatków.
McDonald’s kieruje się następującymi założeniami:
- Oferta zbilansowanych posiłków
Co najmniej połowa możliwych kombinacji zestawów Happy Meal prezentowanych
w restauracyjnym menu, na ekranach kiosków zamówieniowych, stronie internetowej oraz
w aplikacji mobilnej będzie zawierać maksymalnie: 600 kcal, 10 proc. kcal pochodzących
z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu, 10 proc. kcal pochodzących z dodanego cukru.
- Uproszczenie składników
Ze wszystkich zestawów Happy Meal usunięte zostaną sztuczne aromaty i barwniki. Dodatkowo, wszędzie gdzie to możliwe bez pogorszenia bezpieczeństwa, smaku, jakości czy wartości żywności, zostaną również zredukowane środki konserwujące.
- Transparentność informacji nt. wartości odżywczych zestawów Happy Meal
Informacje nt. wartości odżywczych zestawów Happy Meal będą dostępne na stronach McDonald’s oraz w aplikacjach mobilnych, poprzez które możliwe jest zamawianie jedzenia.
- Odpowiedzialność rynku
Wszystkie reklamowane zestawy Happy Meal, będą zgodnie z celem nr. 1 zawierać maksymalnie 600 kcal, 10 proc. kcal z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu oraz 10 proc. kcal z dodanego cukru. Materiały promocyjne będą również oczywiście, tak jak do tej pory, zgodne z obowiązującymi na poszczególnych rynkach regulacjami dotyczącymi reklamy.
- Zwiększenie sprzedaży żywności i napojów zawierających zalecane kategorie produktów
w zestawach Happy Meal
McDonald’s zobowiązało się do promowania sprzedaży posiłków zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, chude białko i wodę. Założone cele mają zostać osiągnięte do 2022 roku.
W Polsce od 2015 roku jako napój w materiałach promocyjnych Happy Meal pokazywana jest tylko woda, herbata lub sok. Wzrost sprzedaży HM z wodą lub sokiem w latach 2013-2017 wyniósł ponad 10%.
Na opakowaniach zestawów Happy Meal rodzice mogą ponadto znaleźć materiały edukacyjne zachęcające do wyboru zdrowej przekąski. Sieć zapewnia również pełną informację o składzie oferowanych produktów. Tabela alergenów i wartości odżywczych znajduje się na papierowych serwetach umieszczanych na tacach w restauracjach, na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej McDonald’s oraz w aplikacji Uber Eats umożliwiającej zamawianie jedzenia z dowozem.
(MCD.)