Jak wygląda sytuacja branży turystycznej po pandemii? Sabre prezentuje wyniki badań
fot.Unsplaash/Erik Odiin
Sabre opublikowało wyniki badania z udziałem przedstawicieli linii lotniczych i agencji turystycznych, przedstawiające widoczne tendencje zachodzące w podróżach po pandemii.
Sabre Corporation publikuje wyniki badań “Mapping Travel’s New Normal”
-
Ponad jedna trzecia ankietowanych z linii lotniczych i agencji biorących udział w badaniu stwierdziła, że ich zdaniem podróże powrócą do poziomu sprzed pandemii do końca 2024 r.; natomiast jedna trzecia odpowiedziała, że ich zdaniem nastąpi to w 2025 r. lub później;
-
Wyniki badania wskazują, że trend “revenge travel” – mający na celu nadrobienie straconego czasu i w konsekwencji wyjazdów – jest znaczącym zjawiskiem, przy czym 68 proc. liderów branży turystycznej odpowiedziało, że przewidują większe wydatki konsumentów na przyszłe podróże;
-
Liderzy branży turystycznej podkreślają, że podróżni przed podjęciem decyzji o wyjeździe biorą pod uwagę więcej czynników, niż kiedykolwiek wcześniej;
-
82 proc. ankietowanych dyrektorów linii lotniczych odpowiedziało, że spodziewa się, iż po ożywieniu gospodarczym łączenie podróży służbowych i wypoczynkowych będzie jeszcze bardziej widoczne;
-
Ponad połowa ankietowanych agencji podróży odpowiedziało, że poświęca obecnie więcej czasu na poszukiwanie nowych narzędzi, usług i technologii; jest to obszar szczególnego zainteresowania w regionie Azji, Australii i Oceanii (APAC), gdzie 71 proc. agencji udzieliło takiej odpowiedzi;
-
92 proc. ankietowanych biur podróży wskazało, że potrzebuje wsparcia partnerów technologicznych w zakresie podróży, aby stworzyć bardziej spójne doświadczenie przy dokonywaniu zakupów, rezerwacji i realizacji, a 89 proc. odpowiedziało, że potrzebuje użytecznych narzędzi do personalizacji podróży;
-
96 proc. ankietowanych linii lotniczych odpowiedziało, że oczekuje większych możliwości pod względem ofertowania, które poprawią obsługę i satysfakcję klienta.
Jedną z rzeczy, która zaskoczyła nas podczas przeprowadzania badań, było bezprecedensowe tempo zachodzących przemian w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To oczywiście stwarza ogromne możliwości, ale także obciąża firmy turystyczne, które muszą dostosować swoje plany, procesy i działania do tych potencjalnych zmian
– powiedział Darren Rickey, Senior Vice President, Airline Global Sales and Accounts, Sabre.
Najnowsze badania Sabre podkreślają pewien stopień optymizmu w całym ekosystemie turystycznym. Jednakże sugerują również, że nie wszyscy liderzy branży turystycznej są gotowi na dostosowanie się do potencjalnych zmian, jeśli nastąpią one szybko. Badanie wskazuje, że istnieje wyraźna potrzeba sprawnego działania, transformacji i współpracy, aby biura podróży, linie lotnicze i inne podmioty z tego sektora mogły zapewnić sobie pozycję umożliwiającą identyfikację tych zmian, opracowanie strategii przyszłego rozwoju i poprawę doświadczeń podróżnych
– dodał Andy Finkelstein, Senior Vice President, Global Agency Sales and Corporate Solutions, Sabre.
(wec24)