Jak wygląda sytuacja branży turystycznej po pandemii? Sabre prezentuje wyniki badań

Podziel się:

fot.Unsplaash/Erik Odiin

Sabre opublikowało wyniki badania z udziałem przedstawicieli linii lotniczych i agencji turystycznych, przedstawiające widoczne tendencje zachodzące w podróżach po pandemii.

Dwie trzecie przedstawicieli branży turystycznej biorących udział w badaniu stwierdziło, że ich zdaniem podróże w pełni powrócą do poziomu sprzed pandemii do końca 2024 r., a jedna trzecia respondentów stwierdziła, że nastąpi to w 2025 r. lub później.
Badanie pokazuje, jakie możliwości dla branży turystycznej stwarzają wydatki turystów na tzw. “revenge travel”, czyli nadrabianie wyjazdów za 2020 i 2021 rok.
Wyniki wskazują, że kompleksowość usług to coraz większe wyzwanie dla branży, ponieważ podróżni biorą obecnie pod uwagę więcej czynników decyzyjnych przed dokonaniem rezerwacji. Podkreśla to potrzebę elastycznego podejścia branży do zmieniającego się otoczenia.

Sabre Corporation publikuje  wyniki badań “Mapping Travel’s New Normal”

Analiza obejmuje różne obszary działalności linii lotniczych i biur podróży, gdyż oba sektory starają się wykorzystać szanse na poprawę sytuacji i osiąganie w przyszłości lepszych wyników. Badanie zlecone przez Sabre zostało przeprowadzone przez firmę konsultingową Dr. Fried & Partners z Monachium. Zastosowano metodologię ilościową z udziałem ponad 500 decydentów z linii lotniczych i biur podróży. Respondenci byli ankietowani w ośmiu językach w 20 krajach regionu EMEA, APAC i obu Ameryk, przeprowadzono również wywiady pogłębione z wybranymi liderami branży.
Uczestnicy zostali zapytani o oddziaływanie pandemii na ich klientów oraz ich firmy, a także o konsekwencje tej sytuacji na przyszłość branży turystycznej. Kluczowe wnioski wskazują na zróżnicowane priorytety linii lotniczych i biur podróży, podczas gdy oba sektory przygotowują się do podjęcia potencjalnych działań naprawczych i tworzenia nowych możliwości rozwoju. Dodatkowo analiza odpowiedzi pokazuje różnice w priorytetach inwestycji technologicznych w poszczególnych regionach świata. Wyniki badania wykazały, że:
  • Ponad jedna trzecia ankietowanych z linii lotniczych i agencji biorących udział w badaniu stwierdziła, że ich zdaniem podróże powrócą do poziomu sprzed pandemii do końca 2024 r.; natomiast jedna trzecia odpowiedziała, że ich zdaniem nastąpi to w 2025 r. lub później;
  • Wyniki badania wskazują, że trend “revenge travel” – mający na celu nadrobienie straconego czasu i w konsekwencji wyjazdów – jest znaczącym zjawiskiem, przy czym 68 proc. liderów branży turystycznej odpowiedziało, że przewidują większe wydatki konsumentów na przyszłe podróże;
  • Liderzy branży turystycznej podkreślają, że podróżni przed podjęciem decyzji o wyjeździe biorą pod uwagę więcej czynników, niż kiedykolwiek wcześniej;
  • 82 proc. ankietowanych dyrektorów linii lotniczych odpowiedziało, że spodziewa się, iż po ożywieniu gospodarczym łączenie podróży służbowych i wypoczynkowych będzie jeszcze bardziej widoczne;
  • Ponad połowa ankietowanych agencji podróży odpowiedziało, że poświęca obecnie więcej czasu na poszukiwanie nowych narzędzi, usług i technologii; jest to obszar szczególnego zainteresowania w regionie Azji, Australii i Oceanii (APAC), gdzie 71 proc. agencji udzieliło takiej odpowiedzi;
  • 92 proc. ankietowanych biur podróży wskazało, że potrzebuje wsparcia partnerów technologicznych w zakresie podróży, aby stworzyć bardziej spójne doświadczenie przy dokonywaniu zakupów, rezerwacji i realizacji, a 89 proc. odpowiedziało, że potrzebuje użytecznych narzędzi do personalizacji podróży;
  • 96 proc. ankietowanych linii lotniczych odpowiedziało, że oczekuje większych  możliwości pod względem ofertowania, które poprawią obsługę i satysfakcję klienta.

Jedną z rzeczy, która zaskoczyła nas podczas przeprowadzania badań, było bezprecedensowe tempo zachodzących przemian w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To oczywiście stwarza ogromne możliwości, ale także obciąża firmy turystyczne, które muszą dostosować swoje plany, procesy i działania do tych potencjalnych zmian

– powiedział Darren Rickey, Senior Vice President, Airline Global Sales and Accounts, Sabre.

Wśród kluczowych trendów zidentyfikowanych przez przedstawicieli biur podróży, wyróżniono znaczenie wyjazdów z wartością dodaną (z angielskiego: connected trips). To rodzaj podróży, która ma zapewnić jak najlepsze doświadczenia, a pomaga w tym zaawansowana technologia, która na podstawie analiz wielu czynników i wcześniejszych zachowań konsumentów, oferuje im zindywidualizowane udogodnienia, czy też dodatkowe atrakcje. Dodatkowo wyniki badań pokazały utrzymującą się przewagę podróży krajowych i regionalnych oraz wyzwania związane z ożywieniem sektora podróży służbowych.
Z kolei w przypadku linii lotniczych biorących udział w badaniu, główne trendy obejmują: rosnące wykupowanie ubezpieczenia rezerwacji konsumenckich (dzięki czemu można otrzymać zwrot za nieodbyty lot), wzrost popularności “bleisure” (wyjazdu służbowego połączonego z wypoczynkiem) jako katalizatora potencjalnego ożywienia podróży służbowych oraz oferowanie bardziej zrównoważonych ekologicznie opcji lotów. Podobnie jak w przypadku agencji, badanie wskazuje, że linie lotnicze koncentrują się na zwiększeniu liczby tras krajowych i regionalnych. Skupiają się również na tworzeniu nowych ofert i pakietów, które mogą pomóc w optymalizacji możliwości odzyskania klientów, tworząc jednocześnie coraz bardziej spersonalizowane doświadczenia dla podróżnych.

Najnowsze badania Sabre podkreślają pewien stopień optymizmu w całym ekosystemie turystycznym. Jednakże sugerują również, że nie wszyscy liderzy branży turystycznej są gotowi na dostosowanie się do potencjalnych zmian, jeśli nastąpią one szybko. Badanie wskazuje, że istnieje wyraźna potrzeba sprawnego działania, transformacji i współpracy, aby biura podróży, linie lotnicze i inne podmioty z tego sektora mogły zapewnić sobie pozycję umożliwiającą identyfikację tych zmian, opracowanie strategii przyszłego rozwoju i poprawę doświadczeń podróżnych

– dodał Andy Finkelstein, Senior Vice President, Global Agency Sales and Corporate Solutions, Sabre.

(wec24)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *