Kraków: Wawelo wiosenne zmiany w cenniku oraz montaż nowych kół dla użytkowników.

Podziel się:

fot.pixabay

W ruch poszły klucze, nakrętki, smary i nowe części. Pracownicy serwisu Wavelo zgodnie przekonują, że obecna zima to jeden z najbardziej pracowitych okresów od pojawienia się na ulicach Krakowa jednośladów od BikeU.

W sumie do rozpoczęcia rowerowej wiosny renowację ma przejść ponad tysiąc pojazdów. Jakie jeszcze zmiany czekają użytkowników od 1 marca?

Krakowianie, jako jedyni w Polsce, przez cały rok mogą korzystać z rowerów miejskich. Operator popularnej sieci Wavelo – firma BikeU – na czas od grudnia do końca lutego, do dyspozycji mieszkańców pozostawił ponad 500 jednośladów, z których codziennie korzystają setki użytkowników.

Pozostała część rowerowego taboru – ponad 1000 pojazdów – nie zapadła w zimowy sen. W serwisie, ulokowanym pod trybuną północną stadionu miejskiego przy ul. Reymonta, przechodzą gruntowny serwis, wraz z wymianą najważniejszych części.

– Zima to dla nas okazja, by zadbać nie tylko o bieżące naprawy i codzienny serwis rowerów. W przeciągu ostatnich trzech miesięcy skupiliśmy się na wymianie najważniejszych podzespołów roweru. Tak, by wraz z nadejściem wiosny dostarczyć mieszkańcom w pełni sprawne pojazdy – mówi Albert Wójtowicz z BikeU, dyrektor projektu Wavelo.

Rutynowa kontrola i montaż nowych tylnych kół

O sprawny zimowy serwis dba ekipa kilku doświadczonych mechaników rowerowych. Wśród rutynowych zadań które wykonują znajduje się kontrola, czyszczenie i smarowanie napędu, kontrola hamulców, stanu ogumienia i łożysk.

Tej zimy serwis Wavelo otrzymał ponadto dodatkowe zadanie. W ponad 1300 rowerach całkowicie wymienione zostało tylne koło. – To element, który szczególnie cierpi z powodu nieodpowiedniego
i intensywnego użytkowania roweru – mówi Konrad Thor, kierownik zespołu mechaników Wavelo. – Uszkodzenie osi kół to efekt obciążania tylnej części roweru, np. poprzez jazdę w dwie osoby, siadanie na komputerze roweru, zjeżdżanie na dużej prędkości z wysokich krawężników, czy schodów – dodaje.

– Naprawa czy wymiana części elementów jest nieodzowna – nawet w najbardziej trwałych rowerach miejskich. Niektóre Wavelo od początku działania systemu przejechały ponad 7 tysięcy kilometrów i zostały wypożyczone więcej niż 2 tysiące razy – informuje Wójtowicz.

Zimowy rekord Wavelo?

Łagodna zima i stale zmieniające się przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców rodzą nadzieję na pobicie ubiegłorocznego rekordu ilości zimowych przejazdów. Poprzedniej zimy w przeciągu trzech miesięcy, z roweru miejskiego korzystano ponad 40 tysięcy razy, a użytkownicy pokonali na Wavelo łącznie ponad 102 tysiące kilometrów. Rowery wypożyczane były nawet, gdy temperatura powietrza spadała poniżej -10 stopni Celsjusza.

– Jesteśmy na dobrej drodze, by tej zimy liczby jeszcze poprawić. Krakowianie udowadniają reszcie Polski, że rower to pojazd na cały rok, a nasza sieć jako jedyna w kraju spełnia oczekiwania całorocznych cyklistów – dodaje Wójtowicz.

Rowerowa wiosna od 1 marca

Wraz z rozpoczęciem rowerowej wiosny użytkowników systemu czekają niewielkie zmiany w cenniku usług. O złotówkę podniesiona zostanie cena abonamentów miesięcznych na 60 i 90 minut, które od marca kosztować będą odpowiednio 20 zł i 25 zł. Nieznaczna zmiana dotyczyć będzie też zwolenników wypożyczeń roweru na minuty – od wiosny za 60 sekund jazdy zapłacą o 1 grosz więcej niż do tej pory.

Przywracanie systemu do pełnej dyspozycyjności rozpocznie się już 1 marca. Od tego dnia magazyn zaczną opuszczać rowery, które zimą przechodziły prace serwisowe. Docelowo na ulicach Krakowa pojawi się ponownie 1500 granatowych jednośladów Wavelo.

(UMK.)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.