Polacy w europejskiej czołówce – 3,5 miliona pobrań personalizujących smartfony i tablety

Podziel się:

fot.Huawei 

W pierwszej połowie 2019 roku w Europie użytkownicy urządzeń mobilnych Huawei, dzięki specjalnej platformie, pobrali prawie 61 milionów tapet oraz motywów. Polacy z cyfrowej galerii Huawei pobrali aż 3,5 miliona motywów i tapet, co plasuje nasz kraj na 7. miejscu na Starym Kontynencie. Dzięki tej platformie artyści, graficy i twórcy sztuki mogą dzielić się swoimi dziełami z odbiorcami na całym świecie. To forma promocji wykorzystywana także do popularyzacji dzieł klasyków czy atrakcyjnych kierunków turystycznych.

 

Coraz częściej właściciele urządzeń mobilnych Huawei na swoich smartfonach czy tabletach umieszczają nie zdjęcia, ale tworzone przez profesjonalnych artystów tapety lub całe motywy. W pierwszej połowie bieżącego roku Europejczycy pobrali prawie 61 milionów dzieł, które potrafią odmienić oblicze urządzeń mobilnych. Są one dostępne na stworzonej przez Huawei platformie „Motywy”. Największym zainteresowaniem cieszy się ona w Rosji (13, 4 mln pobrań), Włoszech (6,1 mln pobrań), Niemczech (5,7 mln pobrań), Turcji (4,6 mln pobrań) oraz Francji (3,8 mln pobrań).

 

Polacy są obecnie na 7. miejscu (3,5 mln pobrań) pod względem liczby pobranych motywów i tapet. Prawie 5% użytkowników zdecydowało się na pobrania płatne, które w Polsce kosztują od 0,49 zł do 19,99 zł.

 

Według prognoz Huawei, do końca 2019 roku całkowita liczba pobrań wyniesie 120 milionów tapet i motywów, co oznacza podwojenie wyniku z pierwszego półrocza. W Polsce również oczekiwany jest podwojony wynik – 7 milionów pobrań – co stanowić ma stanowić 6% wszystkich pobrań na terenie Europy.

 

Motywy Huawei – nowy sposób na popularność, nie tylko dla artystów

Specjalna platforma Huawei pozwala na personalizację urządzeń mobilnych przy wykorzystaniu ogromnej bazy tapet i motywów stworzonych nie tylko na bazie dzieł znanych już twórców czy rozpoznawalnych na całym świecie zabytków i perełek architektury. Także mniej znani lub całkiem nieznani artyści mogą skorzystać z rozwiązania Huawei i dotrzeć w ten sposób do odbiorców na całym świecie. Biorąc pod uwagę fakt, że Huawei jest jednym z globalnych liderów technologicznych, z którego urządzeń korzysta 1/3 globalnej populacji, jest to niebywała szansa dla artystów, by ich twórczość zyskała popularność na dużą skalę. Według danych Huwei, niektórzy artyści zaangażowani w projekt zarabiają miesięcznie nawet 10 tysięcy euro projektując i udostępniając płatne motywy na platformie.

Motywy Huawei to platforma nie tylko dla artystów – metropolie czy nawet całe kraje mogą podjąć się na niej promocji i popularyzacji napawających ich dumą zabytków i atrakcji turystycznych. Z takiej możliwości skorzystała między innymi Irlandia i Słowenia.

 

Rywalizacja o serca użytkowników Huawei

W Polsce użytkownicy Huawei najczęściej sięgają po motyw z serialu „Gra o tron”, a także tajemnicze zdjęcie mgławicy i zdjęcia przedstawiające Empire State Building i most Golden Gate. Te trzy pozycje są równocześnie najpopularniejszymi motywami w Europie.

 

Dzieła klasyków, które cieszą się największą popularnością, to między innymi obrazy „Zwiastowanie” da Vinci, „Dziewczyna z perłą” Vermeera czy obrazy Moneta – „Impresja, wschód słońca” oraz „Studium postaci w plenerze: Kobieta z parasolką obrócona w lewo”. Wśród współczesnych artystów wyjątkową popularnością cieszą się prace PD Moreno i Anny Stokes.

 

Poza naszym krajem popularne są też zdjęcia przyrody poddane subtelnemu działaniu filtrów wydobywających kolor i światło. Popularnością cieszą się też ujęcia z Paryża, Londynu, Irlandii, Słowenii.

 

 

O Huawei Consumer Business Group

Huawei jest drugim największym producentem smartfonów na świecie – awansował na tę pozycję w połowie 2018 roku. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach, docierając do ponad 1/3 ludzkości. Firma posiada 16 centrów badań i rozwoju w różnych częściach świata, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Szwecji, Rosji, w Indiach i Chinach. Jedna z trzech grup biznesowych Huawei – Huawei Consumer Business Group – odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, laptopy, tablety i wearables, a także domowe routery oraz usługi w chmurze. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu na rynku teleinformatycznym, a także rozbudowanej, światowej sieci partnerów i współpracowników, Huawei CBG dostarcza najnowocześniejsze technologie i usługi klientom na całym świecie.

fot.pras

(org.)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.