Przepłacamy w bankach? Bankier.pl z listą 30 złych praktyk klientów

Podziel się:

fot.Pixabay

Nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie może tracić klient banku przez nieumiejętne korzystanie z usług bankowych. Redakcja Bankier.pl przytacza aż 30 sytuacji, w których które klienci „przepuszczają” swoje oszczędności w bankach.

Bankowość się zmienia, ale przyzwyczajenia klientów często stoją w miejscu. Przez stare nawyki pieniądze uciekają im między palcami. Płacą za konta, karty, przelewy, wyciągi czy wypłaty z bankomatów – podczas gdy wcale nie muszą. W skali miesiąca można w ten sposób stracić nawet kilkadziesiąt złotych – policzyła redakcja Bankier.pl. Banki potrafią naliczać opłaty nawet za przelewy internetowe czy powiadomienia SMS.

Żeby oszczędzać na usługach bankowych wystarczy uważnie czytać cenniki i regulaminy. Te jednak naszpikowane są pułapkami i gwiazdkami, przez co ich lektura nie należy do łatwych. Składająca się z kilkudziesięciu pozycji analiza Bankier.pl pokazuje, jak długa może być lista scenariuszy narażających klientów na dodatkowe prowizje.

Jeszcze kilka lat temu niemal każdy bank oferował bezwarunkowo bezpłatne konto osobiste. Dziś takich produktów jest już tylko kilka na rynku. Konto może nadal być za darmo, ale trzeba zastosować się do wytycznych banku. Banki ograniczyły też istotnie dostępność bezpłatnych bankomatów.

Z reguły oferują jedynie własne maszyny, choć jeszcze do niedawna standardem były wszystkie bankomaty bez prowizji. Są jednak banki, które naliczają prowizję także za wypłatę z własnego automatu. Zmieniło się też podejście do obsługi klienta. Banki zachęcają do korzystania z kanałów elektronicznych, ograniczając dostępność placówek i podnosząc opłaty za operacje realizowane w okienkach. Za przelew w okienku trzeba zapłacić nawet 10 zł.

Redakcja Bankier.pl przypomina także o mniej standardowych opłatach, które drenują kieszenie klientów banków. – Jest wśród nich m.in. wysoka prowizja za limit odnawialny, opłaty za wyciągi, zmianę pakietu ROR na inny, opłaty za kody jednorazowe czy sprawdzenie salda w bankomacie – wymienia Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl

(bankier.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.