Meblu w leasingu? Pierwsze testy w Polsce już w tym roku !

Podziel się:

fot.Pixabay 

IKEA planuje testowanie usługi leasingu mebli na całym świecie w 2020 roku. W Polsce pierwsze testy rozpoczną się już w tym roku!

Grupa Ingka zamierza przetestować potencjalne oferty leasingu mebli, aby wesprzeć klientów w nabywaniu produktów IKEA, dbaniu o nie i przekazywaniu ich dalej w bardziej zrównoważony sposób. Koncepcja mebli jako usługi jest odpowiedzią na przeprowadzone badania konsumenckie. Ich celem było określenie, w jaki sposób firma może odpowiadać na potrzeby klientów zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym.

Do końca 2020 roku testy nowych sposobów oferowania produktów
i usług IKEA zostaną uruchomione na wszystkich 30 rynkach, na których Grupa Ingka prowadzi działalność. Koncept mebli jako usługa to więcej niż tylko metoda finansowania. To kompleksowa oferta leasingu oparta na subskrypcji, która umożliwia klientom użytkowanie mebli, bez konieczności ich zakupu na własność. Jednocześnie pozwala firmie pozostać właścicielem produktu, co umożliwia jego wielokrotne wykorzystywanie, zanim w całości lub w części zostanie poddany recyklingowi pod koniec jego życia.
Wspomniane testy są kolejnym krokiem w realizacji globalnej strategii zrównoważonego rozwoju IKEA. Jednym z jej priorytetów jest rozwój działalności biznesowej IKEA w taki sposób, by od 2030 firma mogła ją prowadzić w pełni w oparciu o zasady gospodarki obiegu zamkniętego i w sposób przyjazny dla klimatu. IKEA dąży do tego m.in. poszukując i wprowadzając działania mające na celu maksymalizację wykorzystania produktów wyposażenia domu poprzez odnawianie, nadawanie im kolejnych żyć, ponowne wykorzystanie komponentów i recykling materiałowy. W 2018 roku w IKEA na całym świecie przepakowano 8,7 milionów produktów, które dzięki temu, zamiast zostać zutylizowane, mogły ponownie wrócić do sprzedaży. Zrealizowano również ponad 1 milion zamówień na części zamienne, by ułatwić naprawę produktów i zapewnić im dłuższą żywotność.
Polska jest jednym z czterech pierwszych rynków (razem z Holandią, Szwajcarią i Szwecją), gdzie rozpoczęła się już faza eksploracji i badań oraz przygotowywane są pierwsze potencjalne modele ofert subskrypcji, które będą testowane. Celem testów będzie zweryfikowanie, czy w zaproponowanej formie odpowiadają one na potrzeby klientów i obecne wyzwania, z jakimi borykają się w życiu w domu, a także sprawdzenie, czy umożliwiają one jednocześnie bardziej zrównoważony sposób konsumpcji produktów i usług. Oceniania będzie także atrakcyjność ofert dla klientów, ich wykonalność oraz rentowność.
(IKEA)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.