PKP Intercity inwestuje miliard złotych w 12 nowoczesnych pociągów FLIRT

Podziel się:

fot.PKP Intercity

PKP Intercity podpisało umowę ze spółką Stadler Polska na dostawę, wraz ze świadczeniem usług utrzymania, 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Warty ponad miliard złotych kontrakt to jeden z filarów największego programu inwestycyjnego w historii spółki.

Przedmiotem umowy jest dostawa 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT wraz z ich utrzymaniem na poziomach P1 – P4 przez okres 15 lat. Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto.

To niezwykle ważna umowa dla PKP Intercity, która przybliża spółkę do zapewnienia kolei bezpiecznej, komfortowej i punktualnej. Stale rosnąca liczba pasażerów to najlepszy dowód, że polska kolej podąża właściwym torem. Oznacza także, że niezbędne jest nie tylko utrzymanie dotychczasowego taboru na wysokim poziomie, lecz także zakup nowego umożliwiającego rozszerzanie oferty – mówi Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Wygodne i bezpieczne podróże po całej Polsce

Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne, które dostarczy Stadler Polska, będą dostosowane do prędkości 160 km/h, co pozwoli efektywnie korzystać ze zmodernizowanych linii kolejowych. Będą także wyposażone w system ETCS zapewniający wysokie bezpieczeństwo podróży.

W nowych pociągach pasażerowie skorzystają z licznych udogodnień, m.in. z klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego internetu. W czasie podróży PKP Intercity będzie mogło zaproponować ofertę gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. W tej ostatniej zaplanowano m.in. miejsca siedzące, przestrzeń do podwieszenia niewielkiego bagażu pod stolikami
i wieszaki na ubrania. Nowe jednostki będą monitorowane, przewidziano w nich także przestrzeń do przewozu rowerów. Ponadto pociągi będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i będą wyposażone m.in. w windy ułatwiające wsiadanie podróżnym na wózkach, a także toalety z przewijakami dla niemowląt.

Pojazdy mają posiadać 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy. Pod względem technicznym nowo powstające elektryczne zespoły trakcyjne będą zbliżone do pojazdów FLIRT ED 160, które obecnie kursują w barwach PKP Intercity, co pozwoli na ujednolicenie parku taborowego spółki.

(pras.)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.