Twój urlop był koszmarem? Zgubiłeś bagaż lub opóźnili lot? Nie czekaj sprawdź jak i reklamuj !

Podziel się:

fot.Pixabay 

Chcesz zareklamować swoje wakacje, opożniony lot, problemy z bagażem lub inne problemy wynikające podczas podróży ?Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK  wskazuje, jak i w jakim terminie należy wysłać reklamację!

Europejskie Centrum Konsumenckie informuje jakie przysługują nam terminy na wysłanie reklamacji które oczywiście  mogą się różnić w zależności od problemu.

 

W jakim czasie wysłać reklamację?

Terminy na wysłanie reklamacji mogą się różnić w zależności od problemu.

  • Opóźniony odwołany lot: rok (zgodnie z polskim prawem).
  • Uszkodzony bagaż: 7 dni
  • Opóźniony lub zgubiony bagaż – 21 dni od otrzymania bagażu – najlepiej jednak bezzwłocznie
  • Opóźniony/ odwołany przejazd pociągiem – rok od zdarzenia. Jeżeli przewoźnik nie odpowie w ciągu 30 dni – reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść pasażera.
  • Opóźniony /odwołany przejazd autokarem – 3 miesiące (zgodnie z polskim prawem)
  • Opóźniony / odwołany rejs statkiem – 2 miesiące (zgodnie z polskim prawem)
  • Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu najlepiej bezzwłocznie
  • Reklamacja usługi turystycznej – przepisu nie wskazują terminu. Roszczenia przedawniają się po 3 latach.
  • Reklamacja noclegu: przepisy nie wskazują terminu najlepiej bezzwłocznie.

Ważne! Okres przedawnienia może się różnić w zależności od przepisów danego kraju, które mają zastosowanie w konkretnej sytuacji.

Jak informuje ECK reklamacja powinna być wysłana w formie pisemnej. Dołączamy do niej:

  • Imię i nazwisko konsumenta
  • Dane kontaktowe
  • Opis reklamacji
  • Roszczenie
  • Załączniki w zależności od typu skargi (potwierdzenie rezerwacji, umowę, dokumentację dowodową w formie zdjęć) WAŻNE: nie wysyłaj oryginałów dokumentów, a ich kopie.

Skorzystaj z gotowych szablonów reklamacji ECK: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji/

Uzyskałeś odmowe lub brak odpowiedzi na reklamację?

W przypadku odrzucenia reklamacji bądź braku odpowiedzi w czasie 30 dni, warto zwrócić się poradę lub pomoc do organizacji konsumenckiej. W sprawach dotyczących przedsiębiorców z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie: https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/.

(ECK)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.