Twój urlop był koszmarem? Zgubiłeś bagaż lub opóźnili lot? Nie czekaj sprawdź jak i reklamuj !
fot.Pixabay
Chcesz zareklamować swoje wakacje, opożniony lot, problemy z bagażem lub inne problemy wynikające podczas podróży ?Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK wskazuje, jak i w jakim terminie należy wysłać reklamację!
Europejskie Centrum Konsumenckie informuje jakie przysługują nam terminy na wysłanie reklamacji które oczywiście mogą się różnić w zależności od problemu.
W jakim czasie wysłać reklamację?
Terminy na wysłanie reklamacji mogą się różnić w zależności od problemu.
- Opóźniony odwołany lot: rok (zgodnie z polskim prawem).
- Uszkodzony bagaż: 7 dni
- Opóźniony lub zgubiony bagaż – 21 dni od otrzymania bagażu – najlepiej jednak bezzwłocznie
- Opóźniony/ odwołany przejazd pociągiem – rok od zdarzenia. Jeżeli przewoźnik nie odpowie w ciągu 30 dni – reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść pasażera.
- Opóźniony /odwołany przejazd autokarem – 3 miesiące (zgodnie z polskim prawem)
- Opóźniony / odwołany rejs statkiem – 2 miesiące (zgodnie z polskim prawem)
- Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu najlepiej bezzwłocznie
- Reklamacja usługi turystycznej – przepisu nie wskazują terminu. Roszczenia przedawniają się po 3 latach.
- Reklamacja noclegu: przepisy nie wskazują terminu najlepiej bezzwłocznie.
Ważne! Okres przedawnienia może się różnić w zależności od przepisów danego kraju, które mają zastosowanie w konkretnej sytuacji.
Jak informuje ECK reklamacja powinna być wysłana w formie pisemnej. Dołączamy do niej:
- Imię i nazwisko konsumenta
- Dane kontaktowe
- Opis reklamacji
- Roszczenie
- Załączniki w zależności od typu skargi (potwierdzenie rezerwacji, umowę, dokumentację dowodową w formie zdjęć) WAŻNE: nie wysyłaj oryginałów dokumentów, a ich kopie.
Skorzystaj z gotowych szablonów reklamacji ECK: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji/
Uzyskałeś odmowe lub brak odpowiedzi na reklamację?
W przypadku odrzucenia reklamacji bądź braku odpowiedzi w czasie 30 dni, warto zwrócić się poradę lub pomoc do organizacji konsumenckiej. W sprawach dotyczących przedsiębiorców z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie: https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/.
(ECK)