UOKiK. Specjalny pakiet informacji dla konsumentów w dobie koronawirusa

Podziel się:

fot.Pixabay

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty.Wiele osób boryka się z takimi problemami w czasach zagrożenia epidemiologicznego.Urżąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował specjalny pakiet dla konsumentów.

Infolinia UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego w ostanim okresie ma zwiększoną liczba pytań i skarg od konsumentów. Najczęściej dotyczą one odwołanych wyjazdów oraz zawyżonych cen w sklepach-informuje UOKiK.

Urząd uruchomił stronę gdzie można znaleźć porady pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus.

Są podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, “Usługi finansowe”, „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują. Przykładowo w kategorii „Transport” znajdą informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.

Konsumencie, masz prawo do:

  • Uczciwej i jasnej ceny,
  • Bezpiecznych produktów,
  • Rzetelnej informacji o ofercie,
  • Bezpłatnej pomocy prawnej.

UOKiK stale monitoruje rynek i analizuje informacje zebrane od konsumentów i przedsiębiorców. W ramach prac nad specustawą urząd przygotował również pakiet rozwiązań prawnych umożliwiających interwencję w przypadku stosowania przez sklepy nieuczciwych i wygórowanych cen na sprzedawane towary.

– Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

(UOKiK)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.