UOKiK. Specjalny pakiet informacji dla konsumentów w dobie koronawirusa
fot.Pixabay
Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty.Wiele osób boryka się z takimi problemami w czasach zagrożenia epidemiologicznego.Urżąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował specjalny pakiet dla konsumentów.
Infolinia UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego w ostanim okresie ma zwiększoną liczba pytań i skarg od konsumentów. Najczęściej dotyczą one odwołanych wyjazdów oraz zawyżonych cen w sklepach-informuje UOKiK.
Urząd uruchomił stronę gdzie można znaleźć porady pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus.
Są podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, “Usługi finansowe”, „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują. Przykładowo w kategorii „Transport” znajdą informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.
Konsumencie, masz prawo do:
- Uczciwej i jasnej ceny,
- Bezpiecznych produktów,
- Rzetelnej informacji o ofercie,
- Bezpłatnej pomocy prawnej.
UOKiK stale monitoruje rynek i analizuje informacje zebrane od konsumentów i przedsiębiorców. W ramach prac nad specustawą urząd przygotował również pakiet rozwiązań prawnych umożliwiających interwencję w przypadku stosowania przez sklepy nieuczciwych i wygórowanych cen na sprzedawane towary.
– Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
(UOKiK)